• Posegregowany świat.
  • kontakt@pizzeria-alcatraz.pl

Jak przekazywać i przyjmować informacje zwrotne w środowisku biurowym

Jak przekazywać i przyjmować informacje zwrotne w środowisku biurowym

Nikt nie lubi, gdy mu się mówi, że robi coś źle, ale każdy lubi, gdy mu się mówi, że robi coś dobrze! Jest to część ludzkiej natury, ale potrzebujemy także informacji zwrotnej, która nada nam kierunek i pozwoli się doskonalić.

Czy regularnie przekazujesz informacje zwrotne swoim pracownikom? A jeśli sam jesteś pracownikiem, czy przyjmujesz informacje zwrotne w sposób, w jaki są one przeznaczone?

Problem polega na tym, że wielu menedżerów nie wie, jak skutecznie przekazywać informacje zwrotne, a wielu pracowników traktuje informacje zwrotne i konstruktywną krytykę zbyt osobiście. Wszystko to składa się na szkodliwy wpływ na morale, co z kolei wpływa na wydajność i zyski.

Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się, jak udzielać i przyjmować informacje zwrotne we właściwy sposób.

Jak skutecznie przekazywać informacje zwrotne

Jako menedżer musisz wiedzieć, jak we właściwy sposób przekazywać informacje zwrotne, aby zainspirować swoich pracowników do dalszego rozwoju i doskonalenia się w obszarach, w których może brakować im umiejętności.

Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Jak widać, regularne i właściwe udzielanie informacji zwrotnej może pomóc zaangażować pracowników i podnieść ich morale. Jednakże, informacja zwrotna powinna być pozytywna i nie powinna skupiać się wyłącznie na negatywnych aspektach. Jeśli zbytnio skupisz się na tym, co nie jest wykonywane prawidłowo, sprawisz, że Twoi pracownicy poczują się tak, jakby nic nie mogli zrobić dobrze. Z drugiej strony, jeśli negatywne aspekty potraktuje się z pozytywnym nastawieniem, można osiągnąć rezultaty.

Oznacza to konstruktywne zwracanie uwagi na rzeczy, które można zrobić lepiej, oraz udzielanie rad, jak można to zrobić w inny sposób. Oznacza to również podkreślanie tego, co pracownicy robią dobrze, aby nie czuli się, jakbyś osobiście atakował ich pracę.

Informacji zwrotnych nie należy też nigdy udzielać publicznie, chyba że jest to ogólna opinia o zespole. Jeśli informacja zwrotna dotyczy pojedynczego pracownika, nie powinno się o niej rozmawiać na krzesłach w sali konferencyjnej. Udzielanie informacji zwrotnej publicznie może wprawić pracownika w zakłopotanie i sprawić, że stanie się on skrajnie niezaangażowany, a nawet zestresowany. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest prywatne, nieformalne spotkanie, być może w biurowej sali konferencyjnej.

Jak pozytywnie przyjmować informacje zwrotne

Dla pracownika równie ważne jest, aby przyjmować informacje zwrotne zgodnie z ich intencją. Pamiętaj, że informacja zwrotna jest niezbędna w pamiętaj, że informacja zwrotna jest niezbędna w życiu, w przeciwnym razie nie będziemy się rozwijać ani wzrastać! Nie każda informacja zwrotna ma na celu obniżenie poczucia własnej wartości lub "upomnienie", a większość jest Większość z nich ma na celu pokazanie Ci innego podejścia do zadania, co może pomóc Ci w bardziej efektywnym jego wykonaniu, a także nauczyć Cię nowych umiejętności. Informacje zwrotne pozwalają na rozwój osobisty i tak właśnie należy je odbierać.

Jeśli nigdy nie otrzymasz informacji zwrotnej na temat pracy, którą wykonujesz na swoim biurowym krześle, nigdy nie będziesz wiedział, czy to, co robisz, jest złe, czy dobre. Ważne jest także, aby pamiętać, że informacja zwrotna nie zawsze musi być negatywna, a w większości przypadków może to być "dobra robota" lub wirtualne poklepanie po plecach!

Bądź otwarty i postrzegaj informację zwrotną jako okazję do nauki, a nie jako powód do zmartwień. Aktywne poszukiwanie informacji zwrotnej od czasu do czasu to także dobry sposób na sprawdzenie, jak przebiega praca i co można poprawić, a także na określenie swoich mocnych stron. Można to robić w trakcie ocen, np. prosząc o opinie na temat swojej pracy, lub po zakończeniu dużego projektu, gdy chcemy dowiedzieć się, w czym zdaniem przełożonego byliśmy najlepsi i co można było zrobić inaczej.

Wiedza to potęga, a my nigdy nie przestajemy się uczyć, niezależnie od tego, jak długo pracujemy w danym zawodzie. Informacja zwrotna dostarcza nam tych informacji.

Udostępnij:

Zobacz