• Posegregowany świat.
  • kontakt@pizzeria-alcatraz.pl

5 Główne cele oceny lub przeglądu rozwoju pracowników

5 Główne cele oceny lub przeglądu rozwoju pracowników

Wiele osób zakłada, że ocena to w zasadzie szansa dla menedżera, by wytknąć pracownikowi każdą negatywną rzecz, którą robi.

To nie jest prawda.

Ocena ma być czymś pozytywnym. To szansa dla menedżera i pracownika, aby spotkać się przy nowoczesnym stole w sali konferencyjnej i być ze sobą otwartym i szczerym. To swobodna rozmowa, czas na przejrzystość i spojrzenie w przyszłość.

Samo słowo "ocena" budzi strach w sercach pracowników w całym kraju.. Z tego powodu wiele organizacji przemianowało je na Staff Development Reviews, w skrócie SDR. To brzmi znacznie mniej niepokojąco i ma mniej negatywnych konotacji związanych z nim. Są one jednym i tym samym jednak, to musi być zaznaczone!

Sprawdź ten film, który mówi nieco więcej o ocenach, czyli Staff Development Reviews.

Tak więc, teraz wiemy więcej o ocenach/SDR, jakie są ich główne cele? Po co one istnieją i co powinieneś zapewnić, gdy spotykasz się z pracownikiem, aby omówić jego wyniki i przyszły rozwój?

Oto 5 głównych celów ocen i SDR-ów.

Rozmowa o wynikach pracy

Oczywiście, główną częścią SDR jest rozmowa o tym, jak pracownik sobie radzi i czy są jakieś problemy. Jednakże, celem jest również udzielenie pochwały tam, gdzie jest ona należna. A wysokiej jakości wysokiej jakości menedżer wie, że przekazywanie informacji zwrotnych oznacza zarówno pozytywy, jak i negatywy.

Pracownicy mogą wyrażać swoje opinie i problemy

Wielu pracowników nie czuje się na siłach, aby spotkać się ze swoim menedżerem, usiąść przy jego biurku i porozmawiać o problemach. Nie powinno tak być, ale dla wielu tak jest. Mając to na uwadze, ocena jest również czasem, w którym pracownicy mogą opowiedzieć o swoich opiniach i o tym, wokół czego chcieliby skupić dyskusję.

Określenie potrzeb szkoleniowych

SDR jest idealnym SDR to idealny moment, aby usiąść i porozmawiać o wszelkich potrzebach szkoleniowych. Może to być szkolenie, które jest wymagane w celu rozwiązania problemu lub może to być, że pracownik chciałby iść na konkretny kurs, a to jest najlepszy czas, aby podnieść. Celem tych rozmów jest poprawa sytuacji, więc szkolenia muszą być w nich uwzględnione.

Omówienie rozwoju kariery

W nawiązaniu do potrzeb szkoleniowych, SDR jest dobrym momentem na dyskusję o tym, gdzie pracownik chciałby się rozwijać zawodowo. Jest to dobry moment, aby poinformować swojego menedżera, czy chciałby pracować w kierunku awansu awansu W rezultacie menedżer może doradzić, w jaki sposób pracownik może dążyć do osiągnięcia swoich celów, być może włączając do dyskusji dalsze szkolenia.

Określenie dodatkowej odpowiedzialności

Być może pracownik chciałby wziąć na siebie dodatkową odpowiedzialność i znów jest to dobry moment, aby to omówić i określić, jakiego rodzaju odpowiedzialności szuka. Nie musi to dotyczyć wszystkich pracowników, ale może dotyczyć niektórych. Podczas normalnego roku pracy może nie pojawić się w dyskusji lub pracownik może nie czuć, że jest to właściwy moment. Ocena jakkolwiek to idealny moment, aby porozmawiać o wzięciu na siebie dodatkowej odpowiedzialności w celu pogłębienia swoich umiejętności i wiedzy.

Wiele firm nie przykłada wystarczającej wagi do ocen i zakłada, że one po prostu nie działają. Dzieje się tak jednak dlatego, że nie podchodzi się do nich we właściwy sposób! Pozbycie się negatywnych skojarzeń jest pierwszym krokiem, a następnie zapewnienie, że solidna procedura jest wprowadzona w życie jest następny. Nie pozwól, aby czas oceny przychodził i odchodził bez żadnych działań - każdy pracownik musi mieć SDR/ocenę co 12 miesięcy, bez przerwy!

Udostępnij:

Zobacz